Opublikowany w

10 powodów, by zacząć jeździć na rowerze – cz. II

część II

I część wpisu znajdziesz tu.

  1. … i czasu Budzik dzwoni po raz dziesiąty, to najwyższy czas, żeby zmierzyć się z rzeczywistością. ZASPAŁEŚ! Szybka kawa, mycie zębów i pędem na autobus, ten ucieka Ci sprzed nosa, 10 minut czekania, 20 minut jazdy, przesiadka, kolejne pół godziny w tramwaju, który spóźnił się 7 minut i wreszcie jesteś w pracy! Z rowerem nie miałbyś tylu problemów. Po prostu – wsiadasz i jedziesz.
  2. Lepsze samopoczucie Endorfiny, znane również jako hormony szczęścia wydzielają się podczas wysiłku fizycznego. To dzięki nim nie odczuwamy bólu, a po treningu tryskamy energią i czujemy się zrelaksowani. Jeśli zatem czujesz spadek energii i ogarniającą Cię apatię, zamiast kłaść się spać – idź na rower!
  3. Zdrowy kręgosłup Jazda na rowerze doskonale sprawdzi się w przypadku osób mających problem z kręgosłupem! Warto zauważyć jednak, że osoby z poważnymi schorzeniami przed pierwszym treningiem powinny skonsultować się z lekarzem i poinformować go o swoich zamiarach!
  4. Mocne mięśnie Mocne, wytrzymałe mięśnie nóg to zaleta każdego kolarza. Wbrew pozorom nie są one czymś nieosiągalnym! Regularne treningi sprawią, że już po kilku miesiącach zauważysz pierwsze efekty!
  5. W grupie raźniej Pasja łączy ludzi, czego najlepszym dowodem jest nasza facebookowa grupa! Jeśli masz ochotę dołączyć do wspólnych treningów, poznać nowych znajomych, podyskutować – dołącz do nas!